Afiseaza creatiile participante la concurs
2 aprecieri
138 vizualizari
Mariea Andra
Alimentatie Sanatoasa
Clasa: a 11-a
Data postarii: 22.02.2019
 

Desi traim in era planurilor, a strategiilor, a proiectelor, intotdeauna obiectul proiectului neluat in calcul este propria persoana.

Planuim vacanta de Craciun sau o idee de vacanta, avem deja proiectul pentru schimbarea mobilierului, ba chiar am discutat si cu specialistii pe tema asta, suntem in discutii cu directorii scolilor de prestigiu, pentru studiile ulterioare ale copiilor, desi ei sunt inca la gradinita, stim deja cum va decurge sedinta X sau intalnirea cu directorul Y. Planuri, strategii, proiecte. Totul este planificat. Sau aproape totul.

Nu avem habar ce si cand vom manca, ce sala sau ce cursuri sportive sa alegem, daca se potrivesc personalitatii noastre, ne lipseste chiar si o strategie care sa ne ajute in combaterea viciilor noastre.

Alimentatia este domeniul in care se fac cele mai multe si cele mai frecvente greseli; nivelul optim de vitamine, minerale si nutrienti nu este asigurat, orarul meselor este haotic, etc.

Cum asa? Este simplu. Este mult mai comod sa gasesti scuze decat solutii sanatoase: ” Eu sunt la birou aproape toata ziua, nu am timp sa gatesc” sau  „Ma grabesc dimineata, nu pot sa iau micul dejun. Am timp doar de o tigara si o gura de cafea” sau  „Nici nu am realizat ca s-a facut asa tarziu si eu nu am apucat sa mananc” sau „Eu nu pot urma un astfel de regim, pentru ca am copii si le cumpar dulciuri”.

Acest articol este menit sa va ajute, in aceasta privinta, nu sa judece.

Solutii exista. Multe. Pentru tot felul de situatii.

Prin simpla corectare a greselilor alimentare se poate ajunge la greutatea dorita, fara a urma un regim strict.

Hrana trebuie fractionata in 3 mese principale si 1-2 gustari pe zi, in functie de persoana. Alimentele consumate sa aiba un indice glicemic mic sau mediu, astfel ne vor ajuta sa ne simtim satui pana la urmatoarea masa.

Nu sariti peste mese (distanta intre mese si gustari sa fie de 2-4 ore), altfel va veti incetini metabolismul.

Odata ce reflexul a fost stabilit, va fi mult mai simplu, fara efort. Schimbarea stilului de viata se face cu efort si vointa.  Acesta este pretul succesului, modificand astfel obiceiurile culinare, orarul meselor, lucru care pe termen lung  duce la educatia alimentara, incercarea de a consuma un aliment ‘’ de mult uitat” va duce la reactii adverse de tip idiosincrazic( intoleranta).

Acordati-va timp pentru ca obiceiurile alimentare sanatoase sa devina reflexe.

Reguli de urmat:

  • mancati obligatoriu 3 mese principale pe zi. Nu sariti peste micul dejun. O cafea nu constituie o masa.  Serviti micul dejun la maxim o ora de la trezire ( ideal, la 30 de minute dupa trezire)
  • mesele trebuie sa contina toate grupele principale de nutrienti ( lipide, glucide, proteine, fibre)
  • beti lichide zilnic ( apa, ceai, infuzii de fructe, cafea si ceai negru cu moderatie)
  • nu consumati calorii goale (biscuiti, produse de patiserie, chipsuri, napolitane, prajituri), acestea nu au nici un aport nutritional
  • implicati-va intr-o activitate sportiva, 30 de minute pe zi  sau o ora  2-3 zile/ saptamana
  • consultati un specialist pentru a va ajuta cu un program personalizat
 
  • Mariea Andra
    Alimentatie Sanatoasa
    2
    138
  • Mariea Andra
    Interculturalitatea
    1
    202